VÄGSKÄL 2006
konstutställning - kulturmöte i Leksand
Leksands Kulturhus
15/9 - 14/10 2006
Roland Backlund
Stefano Beccari
Nina Bondeson
Maja Djuric Djordjevic
Miroslav Drljaca
Gun Ferling
Tomislav Lerotic
Ebba Matz
Kajsa Mattas
John Rasimus
Anica Vucetic

 

 

Sedan 1997 pågår ett projekt Vägskäl i Leksand, en mötesplats för konstskapare från olika delar av världen med utställningar, workshops och kulturaftnar med film, dans, föredrag, musik och poesi. Projektet är ett samarbete mellan Leksands kommun Kultur- och Fritidsförvaltning, Leksands Folkhögskola, Leksands Konstsällskap och från i år Konstkonsulenten - Landstinget Dalarna. Projektets syfte är att exponera olikartade, nya konstriktningar, lokalt och interntionellt och att bygga broar mellan olika traditioner och låta olika genrer berika varandra. Samtidigt vill vi öppna publikens ögon för mångfalden i konsten och göra Leksand, Kulturhuset och Folkhögskolan till en levande mötesplats under några veckor.
Fred och framtid byggs genom kulturella möten och kontakter från människa till människa, över kulturella och etniska gränser, inte genom bomber, krig och utsvältning.
För ”Vägskäl” 2006 har vi bjudit in konstnärer från Sverige, Bosnien, Finland, Italien, Serbien, Kroatien och Montenegro.
Årets tema är ”Hur stor är din värld”? Årets stora konsthändelse inom Mångkulturåret i Dalarna!

Kommissarier: Dag Franzén och Jovica Marceta

 

 

CROSSROADS 2006 Art Exhibition – Cultural meeting in Leksand
For the nine year in a row, the project “Cross Roads” is taking place in Leksand. It is a meeting place for artists from different parts of the world incorporating exhibitions, workshops and cultural evenings with film, dancing, lectures, musicand poetry.
It is an art project between the cultural department of the local authorities in Leksand, Folkhögskola (high school) and Leksands Konstsällskap (art association).
The aim of the project is to give exposure to various, new movements in art, locally and internationally. Also to build bridges between different traditions and let varying genres enrich one another. At the same time, we wish to open the eyes of the general public for the variety of the arts and to turn Leksand, Kulturhuset and
Folkhögskolan into living meeting places for a few weeks.
Peace and future are built through cultural encounters and contacts man to man,across cultural and ethnical borders, not by bombs, war and starvation.

We are inviting 11 artists from Sweden, Bosnia, Finland, Croatia, Serbia, Italy
and Montenegro. This year´s theme is "How big is your world" ?

Curators: Dag Franzén and Jovica Marceta

 

 



 

Roland Backlund

Lenngrensgatan 11
78443 Borlänge
0243-15442
roland.backlund@telia.com

Född 1948 och uppväxt i Falun. Flyttade 1966 till Borlänge. Bor kvar.
Pappa: Från Gringsbo utanför Hosjö, Falun: skogsarbetare, järnvägsarbetare,
eldare och lokförare. Mamma: Från Annelund i Piteå: ”Hemmafru”,servitris och expedit inom konfektion.Utbildning: Kjesäters FHSK ”estetisk” linje, under ledning av skulptör Per Hartman.Grundkurs i emaljteknik, under ledning av emaljerare Björn Ekedal. Kurs i ”konstnärlig gestaltning”, underledning av bl.a. konstnärerna Göran Hägg och Björn Krestesen. Grundkurs i Porfyrbearbetning under ledning av bl. a. skulptörerna Elisabet Ekstrand och Pål Svensson. Grundkurs i glasteknikerna ”Slumping” och ”Fusing” under ledning av glaskonstnär IngaLena Klenell.
Utställningar: I en mängd kommuner i Sverige. Från Luleå i norr, till Sjöbo i söder.Utomlands i bl.a.:Norge, Danmark, Schweiz, Tjeckien, Estland, Sydafrika, Frankrike. Verksamhet: Arbetar med bl.a. måleri, emalj, skulptur, installationer, objekt, färg och form med ungdomar, scenografi, eldskulptur, snöskulptur.

Vågspel med vågskål I - Trä, tenn och glas

”Det är intressant att fundera kring varför jag hade något skäl till denna väg och varför valet blev detta. Miljöfrågor och ”globalisering” tror jag alltid har funnits nära i konstnärers tankevärld. I alla fall så har det varit så och är fortfarande så hos mig. Konstnärer har tänkt globalt långt innan det ordet blev till. I dag ser jag ordet globalisering enbart som en rörelse i marknadskrafternas tjänst. Det är den enda globaliseringssträvan som räknas. Resultatet får vi, som jag ser det, dessvärre ta rätt på. Jag började när jag fick veta att jag blev inbjuden till utställningen, bolla med orden. Vägskäl, vägval, vågväg, vågskål, skålhål, vågsvål, väghål, vågspel o.s.v. Till slut bestämde jag mig för Vågspel med vågskål som ett bra arbetsnamn. Det
säger en del om situationen och det att jag kan lägga egna saker i vågskålen.” RB

 


Stefano Beccari


Fiskargatan 3
116 20 Stockholm
+46 709 18 17 95
s.beccari@ebox.tninet.se
stefanobeccari.com

Född i Italien 1944, bosatt i Sverige.Separat- och samlingsutställningar sedan 1966, i i Sverige och utomlands. Representerad på Moderna Museet, Göteborgs Konstmuseeum och andra museer runt om i landet. Utomlands på bland annat La Bibliothèque National i Paris, Fundacao Gulbenkian i Lissabon, Fundación J. Miró i Barcelona, British Museum i London, Busan Sculpture Park, Syd Korea, samt i privata samlingar.
Ett flertal längre arbetsresor utanför Europa, bland annat till Peru/Bolivia, Mexico, USA, Japan, Syd Korea, Kroatien, Marocko, Egypten. Besöker varje år länderna i södra Europa för att skulptera och ställa ut.
Medlem i Konstnärernas Riksorganisation, Skulptörförbundet, Svenska Konstnärernas Förening samt Carraras Skulptörförening

Bilder och dikter tryckta om och på varandra i
Skandinaviens största koppartryckpress, 12 till
16 gånger, 12 till 16 färger. (Detalj på bilden)
Träsnittens storlek: 236 x 126 cm

”Ett liv tillsammans med grafiken medför minskad respekt för papper, plåt, underlag, färg och press.Det som kvarstår är bilder födda ur behovet att fritt ge utlopp för mina impulser.Min värld är lika stor som min förmåga att känna och uttrycka mig”. SB

 

 

Nina Bondeson


Vitmosseg 3,
431 69 Mölndal
070-9534918
nina.bondeson@telia.com
http://www.ramverk.se/vardagsbilder/nina


Född 1953 i Stockholm. Bor och arbetar i Mölndal/Göteborg.
Studier: Konsthögskolan, Stockholm 1983 - 1988, Fri konst & Nya media
för digital djupdykning, Gbg:s univ. 1999 - 2000. 2005 professor på textilkonst HDK, Göteborg. Utställningar i urval: 1989 Dr. Glas, Stockholm, 1990 Galleri 1, Göteborg, 2001 Göteborgs konstmuseum, Stenasalen, Galleri Wallnerz, Malmö. 2003 Kulturhuset i Rättvik m Jim Berggren, 2004 Imagenes de Suecia, Museo de la Ciudad, Queretaro, Mexico, 2005 Konstmuseet i Valladolid, Spanien, 2006 Galleri 5, Lund, 1994 Fem svenska konstnärer i Prag, 1997 Rysk-Nordisk utställning, St. Petersburg, 1997 ”Jaget och världen”, Konstakademien, Sthlm, Konstenshus, Luleå och Eksjö konsthall, 2005 “5 Swedish artists” Lusaka, Zambia,
2005 “Konstfeminism” Riksutställningar, Dunkers kulturhus, Helsingborg, Lilievalchs, Stockholm.Representerad lite överallt: muséer, statens konstråd, kommuner och landsting.

”Ur den självlärde lingvistens dagbok”

”Det jag tänkte kunde vara med är några bilder ”Ur den Självlärde Lingvistens Dagbok”. Han heter Jeremy Adagio och tillsammans med sin assisten Imre Omm, arbetar han med att överföra hundars förmåga att identifiera lukter till vår mänskliga förmåga att dra slutsatser. Alltsammans utspelar sig i Jeremys kök, eftersom han inte får några anslag till sin forskning. Just när han trodde sig ha kommit något på spåren komplicerades situationen av att han blev förälskad i assistenten. Vem vet hur det
ska sluta. Världen slulle onekligen bli ett bättre ställe om de kom någon vart med lukter och slutsatser, men kärleken.... den frågar inte efter nyttan och är dålig på att förutse sina konsekvenser... Hans värld är således både stor och liten, som för oss alla.” NB

Maja Djuric-Djordjevic


Slovenska obala 6
853 10 Budva
Montenegro
+ 381 69 080 839
institutfcg@cg.yu


Utbildning: Konsthistoria, Universitet i Belgrad. Fortbildning och specialisering i fotografi vid Universitet i Prag. Jobbar som lärare på Universitet för visuella studier i Podgorica - Montenegro. Utställningar i urval: 2002 ”Speculum in imaginis” Contemporary Arts Center of Montenegro Gallery ”The Center”, Podgorica, Montenegro, 2003 ”Marubi 2003” International photography exhibition, Tirana, 2002 ”Women” Gallery ”FKVSV”, Novi Sad, Serbia, 2003 International Photo Exhibition of Miniatures SG Cultural Center, Belgrade, 1999 World Photography Congress Gmunden, Austria. Tiotal internationella utställningar i Ryssland, Frankrike, Tyskland, Amerika.

Bakom spegel


”De här fotografierna visar min intima relation med naturen och reflexionen i Montenegro i form av fångade bilder av två olika världar. Den ena är synlig, den andra gömd, men båda är välsignade med naturens harmoni. Det är världen som omger mig och rinner in i spegeln på fotografierna. Det är både stad och landskap,
på gränsen mellan två världar, den gömda och den framvisade. Som konst över-huvudtaget visar också mina fotografier hur stor vår värld är, och jag försöker ta steget in i bilden. Vissa har titlar, ”Bakom spegel”, och det har jag lånat av Lewis Carroll. Att gå genom en spegel, genom denna tunna hinna som reflekterar vår
egen bild, är lika med att i romaner komma in i utrymmet hos det subjektivas rum, inre världar och det är ständiga konstnärliga teman. Det finns ett dilemma i våra liv, som är också närvarande i mina fotografier: Var är egentligen verkligheten, ser vi verkligen det vi ser, är vi i en reflektionsfälla, är vi själva bara en reflex eller spegelbild.” MDD

 

 

Miroslav Drljaca


Blatna bb
79 220 Novi Grad
Republika Srpska
Bosnien och Hercegovina
+ 387 65 807 480
miroslavdrljaca@yahoo.com


Född 1982 i Bosnien. Utbildning: Konstakademin i Banja Luka, Fortbildning och specialisering Konstakademin i Banja Luka, Bosnien och Hercegovina.
Viktigare utställningar: 2002 Grafika beogradskog kruga – Belgrad, Serbien
2002 Anteckningar från ovan jorden – Francuski kulturni centar, Banja Luka
2004 Historire de dialogues – au Palais du Conseil de Strasbourg
2005 Historija dijaloga - Zemaljski muzej Sarajevo
2005 Anteckningar från ovan jorden – Francuski kulturni centar, Mostar

Anteckningar från ovan jorden (Kombinerad teknik)

”Min värld och mina verk är fulla av motsättningar som ännu inte är i konflikt, som tur är. Jag använder röntgenbilder, som innehåller en visuell sida men också en ibland viktigare, symbolisk sida. Med detta vill jag visa vidderna och djupet av en annan värld som finns i oss och hos oss men som vi inte alltid vill visa, och som
betraktas som oönskad och sjuk. När jag skär röntgenbilder följer jag ljusets rörelser och då dyker jag in i min mörka sida, som är djupt invecklad in i mig, och osynlig för ögat.”MD

 

 

 

Gun Ferling


Bergsrådsv. 64,
128 42 Bagarmossen
08-392222
www.gunferling.com
gferling@yahoo.se


Utbildning: 1980-82 Ölands målarskola, 1982-87 Konstfackskolans målerilinje.
Separatutställningar i urval: 2005 Galleri Anders Lundmark, Sthlm, 2004 Galleri Sigma, Växjö, 2004 Galleri Strömbom, Uppsala, 2002 Galleri Hera, Stocholm,
2000 Teatergalleriet, Kalmar, 1990 Galleri Strömbom, Sthlm, 1988 Teatergalleriet, Kalmar, 1987 Galleri Oscar, Stocholm. Jurybedömda samlingsutställningar: 2006 Konstmässan, Sollentuna, 2003 Vänortsutställning i Wismar, Tyskland, 2003 Vänortsutställning ”Fragmenter”, Silkeborg, Danmark, 2002 Porträttutställning, Galleri Strömbom, Uppsala, 2001 Sydosten, Kalmar konstmuseum,
1992 Liljevalchs vårsalong, 1987 Södertälje konsthall, 1987 Konstnärscentrum, Stocholm Representerad: Sthlm:s landsting, Folkets hus, Sthlm, Nacka kommun, Växjö landsting, Kalmar landsting, Kalmar kommun, Kalmar kulturförvaltning,
Länsstyrelsen, Kalmar ...

Flicka med huva


”Min värld är ytterligt elastisk. Beroende på hur jag mår och vilka omständigheter jag befinner mig i kan jag omfatta mer eller mindre av världen. I kärnan finns jag med mina behov, och som utväxter på mig sitter mina barn och i utrymmet näst intill svävar mina vänner och närmaste. Mina känslor har alltid varit en stor del av min värld, många ggr har jag önskat att de kunde lämna plats för annat, såsom större empati för min omvärld, passion för ngt som ligger utanför mig själv, där jag oegoistiskt skulle kunna stödja, hjälpa eller bidra med ngt. Paradoxalt nog blir min konst det som tänjer ut min värld eftersom den kanske kan den förmedla ngt som andra känner igen sig i, får tröst eller blir roade av”. GF

 

 

Tomislav Lerotic


Periciceva 10
21000 Split
Kroatien
+385 21 389 212
tl@umas.hr
www.lerotic.de


Utbildning: 1984 Fachhochschule für Gestaltung in Kielu. 1984 -1987 gästlärare Fachhochschule für Gestaltung in Kielu. 1997 Lärare på Konstakademin i Split, Kroatien. Grafiker. Engagerad i miljöfrågor. Han har gjort en del projekt angående energibesparing, återvinning av sopor, avfall, och papper. ( Negawattima do megawatta, Kartong för insamling av papper, särskilt märket ”Gamla tidningar – nytt papper”) - ”Varje dag kastar man i Split 80 ton papper och samtidigt importerar
gammalt papper för pappersindustrin”!? TL

Utan titel - Split 2006

”Världen jag lever i är obeskrivligt vacker, full av utrymmen och gåvor för oss alla. Det är orättvist att många är utestängda från detta. Det är önskvärt att även sådana människor kunde säga att världen vi lever i är god och vacker. Jag vill med mitt arbete bidra till detta. I en värld av klyftor förblir vi ouppfyllda och då blir vår/min värld liten. För att ta ett gammalt ordspråk: min värld är bara lika stor som världen
för dem som lever i olika begränsningar.” TL.


 

 

 

 

 

 

 

Ebba Matz


Åsög. 202
116 32 Stockholm
08-6695313
ebba.matz@telia.com


Född i Leksand, bor och arbetar i Stockholm Utbildning: 83-85 Konstskolan Idun Lovén, Stockholm, 87-92 Kungliga Konsthögskolan, Stockholm
Utställningar i urval: 05 Galerie Aronowitsch, Stockholm, 05 Rättviks konsthall, Rättvik, 04 Kristianstads konsthall, Kristianstad, 04 Uddevalla Konsthall, Bohusläns museum, Uddevalla, 01 Vikingsbergs Konstmuseum, Helsingborg, 00 Galerie Aronowitsch, Stockholm, Samlingsutställningar i urval: 06 Avesta Art, Avesta, 06 MEMORY (W)HOLE Continental Breakfast, Museum of Contemprary Art, Banja Luka, 05 MEMORY (W)HOLE Ljubljana Castle, muzeum, 05 ”Samtida skulptur i Norden 1980 –2005”, Wanås, Knisslinge, 04 ”Huvudsats, bisats och rummen
mellan orden”, UD, Stockholm, 3 c/o Moderna Museet, Magasin 3, Stockholm, 02 ”Dangerous Encounters Facing the Others”, Pultusk, Polen, 01-02 ”Det transparenta huset”, Statens konstråd,

”Dansbaneeländet” i Hola, Söder Bergsäng, Aktör: Martin Kniph, Röst: Eva Lagerheim, Camera: Alexander Lindblad, Maria Ramström Ljud: Peter Davis

”Hur stor är min värld, och hur kan jag vidga den? Att gräva där man står och göra precis som mannen i historien fast tvärt om.
För länge sedan, troligen i början av nittonhundratalet, fanns det en dansplats i Hola. Den var belägen på andra sidan vägen mittemot Englunds smedja. Man kan ännu ana vart den låg, även om träd har vuxit sig höga på platsen. Där roade sig ungdomarna från den lilla, lite gömda byn i byn med dans direkt på bara marken. Men så kom det sig att en man, som bodde en bit bort från tillhållet, tyckte att dansmusiken och stojet störde hans nattsömn i den annars så tysta och lugna byn. Något måste göras åt detta elände, tänkte han, och satte sin plan i verket. Han tog en spade på ryggen och begav sig till platsen för sabotaget, och började gräva djupa gropar där ungdomarna brukade dansa. Härefter tog han stora stenar som han lade i groparna så, att varje sten stack upp en bit ovanför marken. Efteråt gick han hem nöjd och belåten, nu
kunde han sova i lugn och ro igen. Därmed satte han stopp för dansbaneepoken i Hola. Jag fick historien berättad för mig av Martin Kniph som själv hörde den av Lim Johan.” EM.

 

 

Kajsa Mattas


Bergsunds strand 40
11 738 Stockholm
08 669 81 01
070 795 99 90
kajsamattas@chello.se


Född 1948 i Finland. Utbildning: Kungliga Konsthögskolan 1975-1981.
Separatutställningar i urval: Örebro Konsthall 2001 och 1993, Galleri Blanche 1985 och 1986, Nordens Ljus, Stockholm 1997, Sveriges Allmänna Konstförening, Stockholm 1996. Samlingsutställningar i urval: Contemporary Swedish Art, Florida 2001, Tommarps Kungsgård 2000, Lunds Konsthall 1993, Moderna Museet, Paris 1982 Representerad i urval: Uppsala Universitet, Växjö Domkyrkan, Stockholms universitet, City- terminal Stockholm, Akademiska Sjukhuset, Uppsala

Ömhetens Guds Moder, 1989. Betong, höjd 2 m

”Gud skapade den första människan genom att forma leran och jorden och mullen – ”adama” är det arabiska ordet för lera, ”adam” det hebreiska ordet för människa, medan det hebreiska ordet som översatts med ”formade” omfattar både formgivning och puts. Den kristna medeltiden förklarade att Adam hade bildats av ”limus”,
lera och lim. Detta är enligt den franske filosofen Gaston Bacherlard det material kring vilket våra mest innerliga drömmar väver sin väv av längtan och liv på samma sätt som skulptören formger och gjuter liv i sitt formlösa, döda material.”
Tom Sandqvist om Kajsa Mattas konst

 

 

John Rasimus


Drillstigen 4A
791 51 Falun
Ph:+46-739-302890
www.rasimus.se
the european Onion produktion


Född: 1969 Utbildning: Konstnärlig grundutbl. Falun 1988.
The Art Students League of New York. Nyc.1990-91. Konsthögskolan Umeå 1991-96. Praktisk och Teoretisk kurs i filmiskt berättande. Dramatiska Institutet. Ht.95. Fri Konst och nya media. Gbg. univ. 98-99. Utställningar i urval: Annexet. “Rasimus teckningar” (Dm) 1997. Galleri Generator “Världens Bästa Samlarserie. ”Göteborg 1999. Galleri Nordens Ljus. Sthlm. Plantryck 2000. Dalarnas Museum konsthallen.”Storytelling”. 2004. Falun The 7th Biennal Of graphic art of the baltic states.Grafik.Kaliningrad 2002 ”Scener Ur” ett par konstvideos i kortformat. Videorummet. Studio 44 Sthlm. 2003, Liljevalchs konsthall. vårsalongen. Sthlm. 2004. Studion 44 “Storytelling part 2” tillsammans med Jonas Kjellgren. 2005
Sthlm.”Dialogues” - biennial of the modern art. S:t Petersburg 2005, ”Night of 1,000 Drawings” artist space. New york. 2005 ”Work on paper”. Flux factory New York. 2006,

Tatto 2, japanpapper

” Efter att ha sett en bunt Akira Kurosawas-filmer och andra japanska/koreanska filmer blev jag fascinerad av rummen med skjutdörrar där samurajerna samlas för rådslag eller bara för att äta. Jag började fundera på hur mina små teckningar och tryck skulle överleva att blåsas upp till ”väggstora” format, jobba med japanpapper och kanske t.o.m. bygga hus av trycken. Visionen var att jag skulle fungera som en projektor för mina småteckningar, likt filmens 36 m.m. lilla filmruta som visas i bioformat på flera meter. Inga idéer skulle missunnas som för enkelt till form för att utföras till tryck, en hand, ett porträtt en krumelur eller en svamp? Utan jag ville snarare närma mig det skissartade och göra det lilla betydelsefullt med att blåsa
upp det från sina 15 x21 cm till att bli kring 2x3 meter där ”fettfläckar” och miss-färgningar på skisspappret imiteras till trycket. De överblivna skisserna och teckningarna visas sedan hängda på rad under och omkring de stora trycken och bildar där sin egna berättelse, likt ett filmsynopsis på en aldrig inspelad film.” JR


Anica Vucetic


Dunavski kej 16/VI
11000 Belgrade, Serbia
+ 381 11 2 183 135
anica_vuc@yahoo.com


Född 1962 i Serbien. Utbildning: Konsthögskolan i Belgrad 1986.
Fortbildning och specialisering Konstakademin i Belgrad 1989.
Separatutställningar i urval: 1994 Gallery of the Association of Visual Artists of Serbia, Belgrade, 1995/96 Museum of Contemporary Art, Parque Ibirapuera,Sao Paulo (Brasil), 1999 Ludwig Forum for International Art, Aachen (Germany)
2002 Galeria 23 y 10, ICAIC, Havana (Cuba), Internationella projekt: 1998 Kulturamt Stadt Mönchengladbach (Germany), 2003 The 4th Interbalkanic Symposium of Fine Arts Samothraki island (Greece), 2000/01 Kunstcentrum Sittard (Nederland), 2003 BELEF – Belgrade Summer Festival, 2005 VALEURS, Espace Culturel François Mitterrand, Périgueux (France)

Budbärare – videoinstallation

”Mitt arbete handlar om vårt omedvetna, om meddelanden vi får via drömmar och som leder oss på individualiseringens
vägar. Det är utrymmet där den betraktande får rörliga bilder – symboler till ett kollektivt omedvetet,
där han kan projicera innehållet av det egna omedvetna och på så sätt mäta av dess gränser.”AV

 

ARKIV-W(2)
Dalarna möter samtiden
och
VÄGSKÄL 2006
gör en gemensam manifestation
FREDAGEN DEN 15 SEPTEMBER 2006

Den 15 september anordnas det andra ”inspirationsseminariet” Arkiv-W i Leksands Folkhögskola med samtidskonsten som fokus kallad Arkiv-W. Inbjudan riktar sig till alla konstnärer, kommunala kulturchefer & kultursekreterare, kulturansvariga
på Länsstyrelse och Landsting, kultur och konstjournalister, konstpedagoger, bildlärare, konstföreningar och till en konstintresserad allmänhet i Dalarna.
Årets upplaga av Arkiv-W går i mångkulturens tecken och är en samproduktion med utställningen ”Vägskäl – Crossroad” på Leksands kulturhus.
Arkiv-W är Dalarnas fönster mot samtidskonsten utanför länet där Dalarna möter det annorlunda.
Årets aktörer blir: Konstnären och debattören Svenrobert Lundqvist som berättar om konstnärliga möten ute i världen, från sina år som chef för NUNSKU och som chef för Göteborgs konsthall. Konstnären Ebba Matz konst presenteras digitalt.
Kommissarie Daniel Mikic- från Galleri Nadezda Petrovic - Cacak - Serbien,
berättar om organisationen kring den äldsta konstbiennalen på Balkan.
Hanna Kranz (Filmkonsulent i Gävleborg) berättar om en ny spännande konstform ”Konstfilm” tillsammans med Elisabeth Pethrus från Film i Dalarna.
Anna Svensson kulturchef i Leksand och Jordi Arkö (Konstkonsulent för Dalarna) berättar om regionala och lokala konstprojekt. Regionalt och Lokalt – vad händer i Dalarna. Invigningen av utställningen Vägskäl 2006 på Leksands Kulturhus – Invigningstalare är Dalateaterns chef Astrid Assefa, program med musik Ari Stockås

Arkiv-W är ett samarbete mellan Konstkonsulenten i Dalarna/Landstinget, Dalarnas Museum, Sparbanksstiftelsen Dalarna, KID-Konst i Dalarna, Film i Dalarna, Film i Gävleborg, Leksands kulturförvaltning, Konstfrämjandet och Sveriges Konst-
föreningar/Dalarna.

(2)- andra året

Ett stort tack till:
Utställande konstnärer, Svenska Institutet, Konstkonsulenten Dalarna
Landstinget, Leksands Sparbank, Leksandsbröd AB, Imagon,
Sparbanksstiftelsen Dalarna

 

VägSkäl Leksands kulturhus, Box 303,
793 27 Leksand Sverige
www.vagskal.se till Vägskäl
+ 46 ( 0)70 54 74 683
/ + 46 247 80 242

Tillbaka till konst Tillbaka till startsida